فایل ارائه شده مربوط به دوره آموزشی تدوین طرح کسب و کار (BP) است. این اسلایدها در دوره های متعددی برای دانشجویان و سازمانهایی منجمله مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف، مسابقه VCCUP دانشگاه صنعتی شریف، سازمان منطقه آزاد کیش ارائه شده است.
شما در این دوره مفهوم مدل کسب و کار و اجزای آن را می‌آموزید. با سرفصل‌های یک طرح کسب و کار آشنا می‌شوید. با برخی چهارچوب‌های تحلیلی مفید آشنا می‌شوید.

رئوس مطالب این ارائه عبارتند از:

  • مدل کسب و کار،
    • شامل مدل درآمدی (Revenue Model)،
    • مدل خلق ارزش (Value Model)
    • مدل مشتریان (Customer Model)
    • بررسی نمونه موردی (Case study) مدلهای کسب و کار
    • نحوه ارائه مختصر یا خلاصه طرح به سرمایه گذاران (Elevator pitch)
  • برنامه بازاریابی (Marketing plan) و اجزای آن
    • پیش بینی تقاضا (Demand Forecast)،
    • بخش بندی بازار (Market Segmentation)
    • بازار هدف (Target Market)
    • تحلیل جذابیت بازار (Market attractiveness)
    • تحلیل رقبا(Competitor analysis)
    • برآورد هزینه های بازاریابی (Marketing Expenses Forecast)
    • پیش بینی فروش (Sales Forecast)
    • استراتژی ورود به بازار (Market Entry Strategy)
  • برنامه عملیاتی
    • فن‌آوری تولید
    • فرآیند تولید
    • برنامه تولید
    • تجهیزات و امکانات مورد نیاز
    • ویژگی‌های محل استقرار
    • زنجیره تأمین
    • برنامه اجرایی
  • طرح مالی (Financial Plan)
    • مدلسازی مالی (Financial Modeling)
    • پیش بینی جریان نقدی (Cash Flow Projection)
    • محاسبه و کاربردهای نرخ بازده داخلی (Internal Rate of Return-IRR)
    • محاسبه و کاربردهای دوره بازگشت سرمایه (Payback Period)
    • محاسبه و کاربردهای خالص ارزش فعلی طرح (Net Present Value – NPV)
    • محاسیه و کاربردهای نقطه سربه سر (Break Even Point analysis)
  • نکات ضروری در یک طرح تجاری حرفه ای
    • اجتناب از اشتباهات رایج
    • اصول نگارش طرح
    • نحوه تهیه یک خلاصه مدیریتی جذاب
    • و …

برچسپهای نوشته

About the author