نمونه ای از یک خلاصه مدیریتی

نمونه خلاصه مدیریتی شرکت ابزار دقیق

شرکت «ابزار دقیق» در سال ۱۳۷۴ به وسیله یک تیم متخصص و با تجربه پنج نفری به دنبال کشف یک فرصت جذاب کاری و در پاسخ به آن، تأسیس و با شرایط زیر تحت شماره… به ثبت رسیده است.
– بازار محصول «ابزار دقیق» بازار محکم و استواری است (۲۵۰۰ میلیون ریال در سال ۱۳۷۵) با %۳۵ رشد سالانه در ۱۰ سال گذشته و نشانه‌هایی قوی حاکی از رشد شتابان در آینده.
– قیمت و حاشیه سود جذاب (متوسط صنعت: %۱۵ پس از کسر مالیات)
– رقبای اصلی فعلی، هم در قسمت تولید و هم در سازمان فروش دارای سرمایه ثابت و هزینه‌های بالا هستند و نزدیک به ظرفیت خود تولید می‌کنند.
– شرکت ابزار دقیق اعتقاد دارد می‌تواند %۳۰ بیشتر از رقبا (یعنی %۲۰ سود) در هزینه‌های تولید و فروش صرفه‌جویی کند.
– توانایی شرکت در انجام این برنامه اساساً مبتنی بر مهارت‌ها و تجربه‌های تیم مدیریت است. تلاش‌های گذشته تیم مدیریت باعث افزایش سهم بازار از %۱۷ به%۴۵ طی ۱۰ سال گذشته شده است.
– نتیجتاً شرایط فوق باعث شد شرکت ابزار دقیق معتقد شود، که تولید «ابزار یراق» با کیفیت بالا و قیمت جذاب با گرفتن %۷۵ از بازار در عرض سه سال فرصتی استثنایی است. پیش‌بینی فروش برای سال ۱۳۸۶ بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال و درآمد پس از کسر مالیات ۳۵ میلیارد ریال است. شرکت ابزار دقیق برای پیاده کردن طرح فوق در جست‌وجوی سرمایه‌گذاری منصفانه‌ای بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال است که %۳۵ آن از طریق سهام عام فروخته خواهد شد

 

 

برچسپهای نوشته

About the author